Logo de la Flute de PanRecherche sur laflutedepan.com


                     
 
mon panier
   PANIER   


Mon Compte
   CONNEXION   



Mes commandes
   COMMANDES   


   
    accueil-laflutedepan     chevron fil ariane
  LIVRES  
 chevron fil ariane chevron fil ariane
  LES ARTS  
 chevron fil ariane
  CINÉMA  
  





Film Music : History, Aesthetic-analysis, Typologies - Sergio MICELI

Film Music : History, Aesthetic-analysis, Typologies
Sergio MICELI


Edited and translated by Marco Alunno, Braunwin Sheldrick

Livre - Broché

RICORDI

Référence: NR 14048800
Codes EAN, ISBN et ISMN 9788875929244

1 vol. (874 p.). Livre en anglais - Milan - 2013

Livraison chez vous en 24/48 heures
Chez vous en 24/48 heures
Livraison express en Colissimo


57.80 €
EN STOCK
• Expédition immédiate !

30 jours pour changer d'avis !

Avis clients4.9
Ajouter au panier

For all its relative slimness, what distinguishes this manual from the American counterparts that dominate mass media publishing is its "universalist" approach, transcending an ethnocentric view of culture.
Although the chapters dealing with Italy are naturally more indepth than others, considerable attention is paid to American and French output. Another feature is the volume's didactic vocation, for the three parts - History, Aesthetic - Analysis, Typologies - are essentially autonomous.
In addition, in order to avoid sterile classification and maximise the book's praticality, the same examples concerning film music recur above all in Parts 1 and II, illustrating the multiplicity of possible analytical and interpretative approaches concerning the phenomenon of music as a dramaturgical component of cinema.
In fact the book takes as its motto Eisenstein's acute remark : "At this point a question might arise : 'In the end, why is music so necessary ? Why do we talk here about music as something that is always indispendable and implied in the film ?' The answer seems to me quite obvious: the aim is not only to boost the action (even though, to a certain extent, it is also this), but also to finish telling emotionally what is inexpressible other means."


57.80
flutedepan_filetflutedepan_filet


 

NOS SUGGESTIONS...

Analyser la musique de film : méthodes, pratiques, pédagogieGIMELLO-MESPLOMB FRÉDÉRIC (DIR.)
Analyser la musique de film : méthodes, pratiques, pédagogie


Cinéma et musique, accords parfaits Collectif Livre Les ArtsCOLLECTIF
Cinéma et musique, accords parfaits

Caméras subjectives
La musique au cinéma Michel CHION Livre Les ArtsMICHEL CHION
La musique au cinéma

Les chemins de la musique
Ma musique, ma vie : à la recherche de ce son MORRICONE ENNIO / DE ROSA ALESSANDRO
Ma musique, ma vie : à la recherche de ce son


La Musique de film en France: courants, spécificités, évolutionsROSSI JÉRÔME DIR.
La Musique de film en France: courants, spécificités, évolutions


L'analyse de la musique de film : histoire, concepts et méthodes JÉRÔME ROSSI
L'analyse de la musique de film : histoire, concepts et méthodes

Symétrie recherche. Série 20-21
La traduction des émotions dans les musiques de film - Muriel JOUBERTMURIEL JOUBERT
La traduction des émotions dans les musiques de film

Pensée musicale
Musique de cinéma - ADORNO Theodor Wiesengrund / EISLER Hanns - LivreADORNO THEODOR WIESENGRUND / EISLER HANNS
Musique de cinéma


Badge Google Avis clients