Logo de la Flute de PanRecherche sur laflutedepan.com


                     
 
mon panier
   PANIER   


Mon Compte
   CONNEXION   



Mes commandes
   COMMANDES   


   
    accueil-laflutedepan     chevron fil ariane
  LIVRES  
 chevron fil ariane chevron fil ariane chevron fil ariane
  BOIS  
  





The Complexities of Early Instrumentation : Winds and brass

The Complexities of Early Instrumentation : Winds and brass
Beverly JEROLD


Livre en anglais, français, allemand

Livre - Relié sous jaquette

BREPOLS


Codes EAN, ISBN et ISMN 9782503564791

XIII+160 p., 58 b / w ill., 21 b / w tables, 210 x 270 mm - 2015

121.20 €
Habituellement expédié sous
2-3 jours

30 jours pour changer d'avis !

Avis clients4.9
Ajouter au panier

This book focuses on the origins of instrumentation and orchestration. When a professional orchestra today plays an eighteenth-century work with parts for wind and brass instruments, nothing seems amiss. Yet writers in the eighteenth century and beyond indicate that many notes in these scores could not be played in tune by these instruments; certain notes could be produced only with difficulty or not at all. The present work concentrates on the time period least explored in modern writings — the years before Hector Berlioz’s "Grand traité d’instrumentation et d’orchestration modernes" (1843) — and traces the development of instrumentation instruction for composers from its beginnings in the late eighteenth century, after the era of J. S. Bach and G. F. Handel.

An introductory chapter includes background information on subjects related to the discussion: intonation, tuning, key action, the lack of a standard pitch level, and the difficulty of reed making. While earlier manuals supply little but the range of instruments, Valentin Roeser’s "Essai d’instruction à l’usage de ceux qui composent pour la clarinette et le cor" (1764) offers composers concrete assistance in writing for the clarinet and horn. Louis-Joseph Francoeur’s "Diapason général de tous les instrumens à vent" (1772) provides the same for all the winds and brass, as does Othon Vandenbroeck’s "Traité général de tous les instrumens à vent à l’usage des compositeurs" (c.1793). This book is not a history of instrumentation per se, but an account of technological progress and ever-increasing knowledge.


121.20
flutedepan_filetflutedepan_filet


 

NOS SUGGESTIONS...

Une simple flûte... Michel DEBOST Livre Les InstrumentsMICHEL DEBOST
Une simple flûte...

Les Maîtres de Musique
Ma voix est un saxophone Ernest FERRON Livre Les InstrumentsERNEST FERRON
Ma voix est un saxophone


L'évolution de la clarinette FESSARD Jean-Marc Livre Les InstrumentsFESSARD JEAN-MARC
L'évolution de la clarinette


Clarinette, mon amie Ernest FERRON Livre Les InstrumentsERNEST FERRON
Clarinette, mon amie


Aborder le répertoire baroque sur la flûte - ALIZON Jean-FrançoisALIZON JEAN-FRANÇOIS
Aborder le répertoire baroque sur la flûte

Sciences de l'éducation musicale
À propos de la clarinette Guy DANGAIN Livre Les InstrumentsGUY DANGAIN
À propos de la clarinette

À propos de...
Le Hautbois : histoire et évolution - Michel GÉRARD - LivreMICHEL GÉRARD
Le Hautbois : histoire et évolution


Technique contemporaine de la clarinette - Pierre DUTRIEU - LivrePIERRE DUTRIEU
Technique contemporaine de la clarinette


Badge Google Avis clients